Een doorgaande automatiseringslijn

Regelmatig leeft op scholen de vraag op welke wijze de automatiseringslijn kwalitatief goed vormgegeven kan worden, zodat er betere resultaten behaald worden door de leerlingen. Wil jij graag inhoudelijk beter toegerust zijn om het automatiseren in je klas goed vorm te geven? Welke werkvormen en spellen je daarvoor kan gebruiken? Vergroten van kennis met betrekking tot de leerlijn automatiseren en memoriseren? Zicht krijgen op gerichte interventies?
Dan is deze training uitermate geschikt voor jou!

Resultaat

In deze training leer je:

  • het belang van automatiseren
  • het verschil tussen automatiseren en memoriseren
  • de opbouw in de leerlijn automatiseren richting memoriseren rekenen tot 10, 20 & de tafeldidactiek
  • zicht op de rekendrempels
  • gerichte interventies in te zetten
  • gerichte werk- en spelvormen in te zetten
  • modellen ERWD protocol

Hoe werkt het

De training bestaat uit 3 bijeenkomsten.

In deze training wordt er dieper ingegaan op de doorgaande lijn met betrekking tot automatiseren, rekenen tot 10, 20 en de tafeldidactiek. Er is aandacht voor gericht aanbod, preventieve en gerichte interventies. De bijeenkomsten zijn zo ingericht dat de inhoud direct toepasbaar is in de praktijk.

Voor wie

Leerkrachten

Trainer(s)

Janneke Buikema

Onderwijsadviseur en Rekenspecialist bij Bureau Meesterschap en docent Rekenen aan de PABO.

Waar en wanneer

Wil je meer informatie ontvangen over deze training? Neem dan gerust contact met ons op via de mail of telefonisch via (0592) 304040.

Investering

Offerte op maat, neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Meer informatie?

Voor meer informatie kun je
contact opnemen met:


Anouk de Vegt

Heb je vragen over onze trainingen en opleidingen of wil je meer weten over onze advies- en begeleidingstrajecten?

We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Binnen 72 uur ontvang je een reactie van ons.

T: (0592) 30 40 40
Alle contactmogelijkheden