Word lezen Meester!
Betere leesresultaten door een schoolbrede aanpak met het voltallige team, waarbij schoolleiding, taalcoördinator en leerkrachten cruciale kennis aangeboden krijgen en didactische vaardigheden leren.
Resultaat
Resultaten van het leesonderwijs worden verbeterd door een krachtige impuls te geven aan de onderwijsinhoud en didactiek. In dit intensieve begeleidingstraject wordt kennis vertaald naar de dagelijkse lespraktijk, waarbij collegiale consultatie en gezamenlijk gedragen uitgangspunten de praktijk versterken.
Hoe werkt het
Na een uitgebreide intake en het in kaart brengen van didactische vaardigheden (wat gaat goed, wat verdient versterking?) op leesgebied, wordt een (meestal tweejarig) traject op maat vastgesteld.
Onderdelen die deel uitmaken/uit kunnen maken van het traject:
Voor wie
Volledige schoolteams: leerkrachten groep 1 t/m 8, onderwijsassistenten, leraarondersteuners, intern begeleiders en schoolleider
Trainer(s)
Waar en wanneer
Incompany-aanbod. Locatie, datum en tijdsduur in overleg met de school.
Investering
Altijd offerte op maat, op basis van uitgebreide intake en eventuele nulmeting didactisch handelen team om te bepalen waar het team staat op het gebied van didactisch handelen en kennis van de leeslijnen, zodat hierbij met het leestraject kan worden aangesloten.
Heb je vragen over onze trainingen en opleidingen of wil je meer weten over onze advies- en begeleidingstrajecten?
We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Binnen 72 uur ontvang je een reactie van ons.