Publicaties

Geef vertrouwen, geen regels. De politiek is de afgelopen maanden ineens zeer bekommerd om een helder vluchtelingenbeleid, goede zorg en goed onderwijs. Retoriek genoeg, maar komen er na deze verkiezingsstrijd ook echte daden, die ertoe doen? Vooral het onderwijs, de sector die mij de meeste dagen van de week bezighoudt, heeft impulsen nodig. En dat raakt alle andere terreinen van de samenleving en in ieder geval de verkiezingsthema’s.

[Lees meer..]

Artikel van onze collega’s Margreeth Mulder en Sigrid Houtsma in ‘Volgens Bartjens’, jaargang 35, nummer 5. Rekenen en wiskunde komen in alledaagse activiteiten voor. Maar niet alle kinderen halen dezelfde kennis en vaardigheden uit een bepaalde activiteit. De leerkracht is nodig om de ontwikkeling te stimuleren en te begeleiden. De activiteit wordt beschreven voor kleuters.

[Lees meer..]

Artikel van onze collega Margreeth Mulder in ‘Volgens Bartjens’, jaargang 35, nummer 5. Voor veel kinderen is de overgang van groep 2 naar groep 3 een grote stap. Vanuit een situatie waarin spelend leren nog gewoon was, gaan de kinderen naar een situatie waarin ze werken aan een eigen tafeltje met (werk)boeken en waar minder ruimte en tijd is om vanuit spel te leren.

[Lees meer..]

Betrokken Lees hier het artikel over Bureau Meesterschap in het Businessmagazine De Hattrick van FC Groningen. Bureau Meesterschap Laatste berichten Geef vertrouwen, geen regels We gaan op reis Derdegroepers spelen graag Betrokken Maatwerk Aandacht Ond…

[Lees meer..]

Nienke Okkema, een door Bureau Meesterschap opgeleide rekencoördinator, heeft op verzoek van Bureau Meesterschap onderzoek gedaan naar de rol van rekencoördinatoren in het onderwijs. uit ‘Volgens Bartjens’

[Lees meer..]

Lean management is één van de meest toonaangevende managementfilosofieën binnen het bedrijfsleven. Ook binnen het onderwijs is Lean management in opkomst. In de Lean management filosofie staat het maximaliseren van toegevoegde waarde en continu verbeteren centraal. Dit vanuit de overtuiging dat veel tijd verloren gaat aan activiteiten die feitelijk geen waarde toevoegen vanuit een leerling-perspectief en continu verbeteren veelal onvoldoende ingebed is in de bestaande cultuur.

[Lees meer..]

Delen op Social Media

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone